Press,

Lagerhaus tar begreppet kundklubb till en ny nivå med klubben Homies

Lagerhaus tar begreppet kundklubb till ny nivå med lanseringen av klubben HOMIES, en satsning på Unified Commerce i ett samarbete med den AI drivna CRM- och kampanjplattformen Voyado, e-handelsplattformen Jetshop och molnbaserade kassasystemet Sitoo POS. Syftet med HOMIES är att skapa en sömlös kundkommunikation i samtliga kanaler, möjliggöra och förenkla djupdykning av kunddata och inte minst frigöra tid för strategi och content-skapande för att skapa ett härligt community.

Med färdiga integrationer mellan de molnbaserade systemen Voyado, Jetshop och Sitoo kan Lagerhaus nu erbjuda sina kunder en Unified Commerce-upplevelse där all data från fysisk butik och e-handel samlas på ett och samma ställe och uppdateras i realtid. På så vis kan Lagerhaus nu kommunicera med rätt budskap till rätt person vid rätt tillfälle i rätt kanal. Därmed skapar Lagerhaus en bättre upplevelse för både personal och slutkonsument.

Bara några veckor efter lansering har Lagerhaus kunnat se att investeringen gett bäring. De har slagit rekryteringsprognos av nykund med råge och sett ett positivt besöks- och försäljningsindex i butiker och online sett till de senaste 24 månaderna.

– Sedan lanseringen har vi rekryterat 40 000 härliga nya HOMIES. Vi har fått en klar indikation på köpbeteendet i våra butiker och på e-handeln och även en bättre förståelse för våra målgrupper. Vi kan nu driva trafik från e-handel till butik, och från butik till e-handel – ja, åt båda håll – för att sen använda underlaget när vi ständigt uppdaterar vår digitala marknadsföringsstrategi, säger Bradley Coyne IT-chef på Lagerhaus.

Daniel Wellington väljer Sitoo som sitt globala kassasystem

En av världens ledande klockmärken, Daniel Wellington, med global närvaro i över 25 länder, har valt Sitoo som sitt globala molnbaserade kassasystem (mPOS) för att hjälpa dem att leverera en sömlös kundupplevelse i alla sina butiker över hela världen.

Sitoo inleder internationell expansion

Den molnbaserade kassasystemleverantören Sitoo expanderar kraftigt. Svenska kedjor med butiker ute i världen har hittills varit i fokus, där kunder som Lagerhaus, Åhléns, Adlibris, Designtorget, Nudie Jeans, Björn Borg och J.Lindeberg valt den unika lösningen. Nu tar bolaget in 70 miljoner kronor och inleder en offensiv internationell expansion.

View all News & Press